"Το ορκίζομαι στις ρυτίδες μου" - Δέσποινα Σωτηροπούλου: Ένα βιβλίο εξομολόγηση




Τα Βλεφαρίσματα συνευρέθηκαν και ζητήσαν από την γνωστή σε όλους δημοσιογράφο - Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Νίκαιας - Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Δέσποινα Σωτηροπούλου, να μας κάνει την τιμή να μας πει για το νεοεκδοθέν βιβλίο της:  "Το ορκίζομαι στις ρυτίδες μου" από τις εκδόσεις ΙνφογνώμωνΚαι μας περίμενε μια έκπληξη...



Το βιβλίο ήταν ένα προσωπικό στοίχημα και υπόσχεση για την συγγραφέα και φίλη Δέσποινα Σωτηροπούλου, ενώ η παρουσίαση θα γίνει την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2014, στις 18:00 στο Polis Art Cafe, Στοά Βιβλίου, Πεσμαζόγλου 5 Αθήνα.  Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα έσοδα του βιβλίου θα διατεθούν στα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο, του Συλλόγου "Η Πίστη".




Η Δέσποινα αντιμετώπισε τους τελευταίους μήνες την απώλεια του πολυαγαπημένου της συζύγου, Γιώργου Μπούσουλα, ο οποίος είναι και ο λόγος για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου βιβλίου.  Πάντα πλάι της, ήταν επιθυμία του να ολοκληρώσει την έκδοσή που τόσο καιρό καθυστερούσε.  Και τα κατάφερε τελικά.  Για εκείνον....



Καθώς η αγαπημένη Δέσποινα είναι ειδική στις συνεντεύξεις, μας μίλησε και αυτοσυνεντεύχθηκε με τον εαυτό της.... και αυτή ήταν η έκπληξη που μας περίμενε:


"Λίγα λόγια για σένα αναγνώστη… 

...από εμέ που τολμώ να συνεντευξιάζομαι με τον εαυτό μου και να αποκαλύπτομαι. Είναι εύκολο να σκεφτεί κάποιος… δημοσιογράφος να παίρνει συνέντευξη από τον εαυτό του; Γι αυτό θα το πω πιο απλά… είναι δύσκολο να μιλάς με τον εαυτό σου… Τον μαθαίνεις… κι αυτό τρομάζει. Όμως είναι η μόνη πιο αναγκαία διαδικασία, αν θες να προχωρήσεις. Γι αυτό εκπαιδεύομαι και γι αυτό παιδεύομαι. Για να ανταπεξέλθω. 

Το βιβλίο ετούτο, είναι ο ψυχαναλυτής μου για παραπάνω από είκοσι χρόνια. Έχω καταγράψει στιγμές μου, έχω μεταφέρει στιγμές άλλων, έχω νοιώσει το βάρος της κάθε λέξης. Υπέγραψα δύο φορές συμβόλαιο με εκδοτικούς οίκους και μετά από λίγο τα έσκισα. Κάτι με κρατούσε εκεί…. Στα συρτάρια της ψυχής κλεισμένη. Μέχρι που κατάλαβα… ετούτη η ζωή δεν είναι πρόβα για κάποια άλλη που θα ζήσουμε… Είναι μία και θέλει σεβασμό. Κι ο σεβασμός φέρνει απελευθέρωση, όσο κι αν κάτι τέτοιο ηχεί ως αντίθεση. Στις σελίδες του παλεύουν δύο. Ο έρωτας κι ο θάνατος. Σκοτεινοί. Παράφοροι. Άγνωστοι. Απροσδιόριστοι. Μα τόσο… γνώριμοι. Είναι ακριβώς το ίδιο. 

Δεν θα το ανακάλυπτα, αν δεν ολοκλήρωνα το βιβλίο. Δεν θα το συνειδητοποιούσα, αν δεν έκανα παραπάνω από δέκα διορθώσεις για το κάθε κεφάλαιό του. Έτσι σήμερα, έχω πια αποκτήσει μια θεωρία για την οποία είμαι πεπεισμένη και με θάρρος την μοιράζομαι μαζί σας. Έρωτας και θάνατος είναι οι δύο μεγαλύτεροι φόβοι στην ανθρώπινη ύπαρξη. Με τον έρωτα πολεμάς τον θάνατο και προς στιγμήν, τον νικάς. Με τον θάνατο δεν πολεμάς τον έρωτα. Τον κάνεις αθάνατο. Και βέβαια, μαθαίνοντας να ζεις με τους φόβους σου σιγά σιγά τους κυβερνάς κι έτσι, κερδίζεις την ζωή. Όλο αυτό, γίνεται σπουδαίο την στιγμή που συνειδητοποιείς πως μέσα στην αδυναμία σου, μέσα στην έλλειψή σου καλείσαι να σκεφτείς πρώτα τους άλλους και μετά τον εαυτό σου. Λιγότερα για σένα, περισσότερα για εκείνους που κρίνεις πως έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, στην δεδομένη στιγμή, από εσένα. 

Έτσι, τα έσοδα αυτού του βιβλίου μου αλλά και των επομένων – αν κι εφόσον ακολουθήσουν – πηγαίνουν και θα πηγαίνουν στα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο στον σύλλογο ΠΙΣΤΗ. ΓΙΑΤΙ… τα τι.. της δικής μου ζωής έγιναν γιατί… κι έτσι εγώ σήμερα καλούμαι να κάνω τα γιατί …. ΠΙΣΤΗ. 

Αλλιώς θα εγκαταλείψω… και ποιος θα το ήθελε ετούτο; Με αυτήν την πιο προσωπική μου σκέψη εύχομαι ΚΑΤΙ… ΝΑ ΕΧΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ και μακάρι να δω τούτον τον καρπό να ανθίζει. 

Εάν αξίζει τον κόπο…. 

Ευχαριστώ πολύ. "


Βιογραφικό Συγγραφέως


Μέλος της ΕΣΗΕΑ.

Πολιτιστικό ρεπορτάζ δελτίου ειδήσεων ΝΕΤ, ALPHA, STAR, MEGA, SKY.

Γραφείο τύπου της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ.

Από τα ιδρυτικά μέλη για την σύσταση της ελεύθερης ραδιοφωνίας και για 25 χρόνια παραγωγός ραδιοφώνου ΚΑΝΑΛΙ 1 ΠΕΙΡΑΙΑ, ΡΑΔΙΟ ΚΥΚΛΟΣ, FLASH 96,1, EΛΛΑΔΑ FM 88,6, AIΓΑΙΟ FM 88,3, FM 100, ΑΘΗΝΑ 98,4.

Συνεντεύξεις και πολιτιστικό – καλλιτεχνικό ρεπορτάζ στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο ΑΥΓΗ, ΕΨΙΛΟΝ, ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, PLAY BOY, 300, ΓΙΑΤΙ, Κυριακάτικο φύλο ΕSPRESSO, ΛΟΙΠΟΝ,  ΠΕΡΙ, κ.α.

Αρχισυντάκτρια τηλεοπτικών εκπομπών και τοπικών εφημερίδων όπως ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΡΟΝ, ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ, ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, ΝΙΚΑΙΑ 2000, κ.α.

Παραγωγός πολιτιστικών εκδηλώσεων όπως ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΑΓΙΟΝ, ΟΙ ΜΝΗΜΕΣ ΣΤΑΖΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΝΑΣΤΕΝΑΓΜΟ, ΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ, ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΑΤΕΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΠΟΝΤΟΣ ΑΡΜΕΝΙΑ ΧΘΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΡΙΟ ΜΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΜΝΗΜΕΣ, ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΓΥΝΑΙΚΑΣ και μια σειρά από αφιερωματικές παραστάσεις με τον τίτλο ΥΠΕΡΟΧΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, για εκείνους που προσέφεραν στον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού
Είναι το πρώτο της βιβλίο και σήμερα είναι ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ στον δήμο ΝΙΚΑΙΑΣ ΑΓ. Ι. ΡΕΝΤΗ.


 Καλή επιτυχία...


Είναι χαμένη η μέρα που δεν γέλασες 


Συντάκτης: Μαρία Κάπα