Ένα ΦΕΚ που μας μαθαίνει Τούρκικα..... μας θυμάται μετά από 6 χρόνια! (ΦΕΚ 867/10.7.2006 τεύχος Β')


Τα Βλεφαρίσματα, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην παιδεία, και φυσικά τα παρατράγουδά της, θα ήθελαν να αναφέρουν ένα παλιό ΦΕΚ που πολλής λόγος γίνεται στα blogs.  Το ΦΕΚ 867/10.7.2006 τεύχος Β', που εισάγει την Τούρκικη Γλώσσα μέσα στα σχολεία μας... και ίσως στην ζωή μας.


Γέλασα λίγο αλλά με συμπάθεια, για την δυσκολία που υπάρχει κατά γενική ομολογία σε όλα τα blog να κατεβάσεις δωρεάν το σχετικό ΦΕΚ.  Δεν ξέρω πόσα blog αντέγραψαν το πρώτο δημοσίευμα που ανέφερε ότι αγόρασε το σχετικό ΦΕΚ.  Όπως πάντα έχω το σχετικό λινκ, γιατί χωρίς αποδείξεις δεν μπορείς να υποστηρίξεις τίποτα, το οποίο χτες περιέργως δεν μπορούσα να αντιγράψω. Κάντε ένα κλικ ώστε να διαβάσετε το εικοσασέλιδο:  et.gr/867-10.7.2006

Για όσους θέλουν μπορούν επίσης να το βρουν μπαίνοντας στο et.gr στις αναζητήσεις ΦΕΚ και στις επιλογές γράφετε στο έτος 2006, στο τεύχος Β', αριθμός ΦΕΚ 867, και κλικ στην αναζήτηση.  Με αυτό τον τρόπο σας μαθαίνω για να μην σας πιάνει κάποιος κορόιδο πως να κατεβάσετε οποιοδήποτε ΦΕΚ θέλετε, καθώς είναι υποχρέωση του Ελληνικού κράτους να τα παρέχει μέσα από το Εθνικό Τυπογραφείο σε Ηλεκτρονική μορφή pdf ή txt.  Για τους λιγότερο ενήμερους σε θέματα υπολογιστών, η μορφή αυτή μπορεί να ανοιχτεί σε οποιοδήποτε υπολογιστή τελευταίας γενιάς.  Μάλιστα σου παρέχει και την τελευταία έκδοση εφαρμογής πχ. Adobe Acrobat Reader 7.0 ή νεότερο (για Windows)

Ας κλείσω την παρένθεση και ας επιστρέψω στο προκείμενο.  Τι εξυπηρετεί τα παιδιά να μάθουν τούρκικα στα σχολεία;  Στην πρώτη σελίδα αναφέρει ως σκοπό:

1. Ειδικοί Σκοποί

Με τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στο Γυμνάσιο επιδιώκεται οι μαθητές να αναπτύξουν την επικοινωνιακή ικανότητα προκειμένου να έρθουν σε επαφή με την επίσημη γλώσσα μιας γειτονικής χώρας, τηςΤουρκίας. Συγκεκριμένα:

  • Να κατανοούν και να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο.
  • Να αναπτύσσουν γλωσσολογική και κοινωνιογλωσσική ικανότητα. Η εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας θα συμβάλλει στην ενεργό συμμετοχή σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία και την κατανόηση της διαφορετικότητας.
  • Να εξοικειώνονται με διαφορετικά επίπεδα και είδη λόγου.
  • Να αναπτύσσουν πραγματολογική ικανότητα, δηλαδή να αναπτύσσουν λειτουργικές δεξιότητες λόγου.
  • Να χρησιμοποιούν την τουρκική γλώσσα ως μέσο απόκτησης νέων γνώσεων και πολιτισμικών εμπειριών.
Εμείς δηλαδή θέλουμε να έρθουμε σε επαφή επικοινωνιακά με την γείτονα Τουρκία.  Αλήθεια μια που το Υπουργείο Παιδείας πήρε τον ρόλο του Υπουργείου Εξωτερικών, φαντάζομαι συμφωνήσατε να φτιάξουν αντίστοιχο νόμο και να εφαρμοστεί το ίδιο πρόγραμμα (πάντα για την σύσφιξη των σχέσεων) στην γείτονα Τουρκία.   Δεν ξέρω γιατί ενώ έχουμε τόσο καλές σχέσεις ακόμη δεν επιτρέπουν το άνοιγμα της Ιερά Θεολογική Σχολής της Χάλκης el.wikipedia.org/wiki/ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης

Κάποιοι κατηγορούν το γεγονός ότι ανασκαλίζεται το θέμα μετά από 6 χρόνια.  Δηλαδή επειδή έγινε πριν 6 χρόνια δεν υπάρχει πρόβλημα;  Έχει λυθεί το θέμα;  Για να λυθεί ο μόνος τρόπος καθώς έχει πολλά "θολά" σημεία είναι να αποσυρθεί.  Αφού δεν αποσύρεται, καλώς κάνουμε και ξαναναφέρεται, μήπως τελικά αποφασίσουν να δώσουν μια λύση.  Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, κακό είναι να επιμένεις ότι είναι σωστή μια τέτοια βλακεία.


Κάποιοι αμέσως ανέφεραν ότι το πρόγραμμα εφαρμόζεται πιλοτικά, για τις περιοχές που υπάρχουν ελληνικά σχολεία σε περιοχές τις Θράκης και της Κομοτηνής που υπάρχουν μουσουλμανικές μειονότητες..  Συγκεκριμένα στο blog egersis2.blogspot.gr/2010/08/867.html σε απάντηση που έδωσε ο κύριος Ευριπίδης Στυλιανίδης ως υπουργός Παιδείας, όταν του είχε υποβληθεί σχετική ερώτηση (από τον κύριο Βορίδη) για την εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας σε ελληνικά γυμνάσια έγραφε χαρακτηριστικά: "Ο Υπουργός κατέθεσε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η τουρκική γλώσσα διδάσκεται πιλοτικά σε τρία σχολεία της Κομοτηνής και σε ένα σχολείο της Θράκης, την παρακολουθούν δε ελάχιστα παιδιά, θεωρεί δε ότι η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας αξιολογείται ως θετική στα εν γένει πλαίσια της γλωσσομάθειας". Στα ειδικότερα πλαίσια της γλωσσομάθειας τι γίνεται κύριε Στυλιανίδη; Μπορείτε να αντιληφθείτε τίνος σκοπούς εξυπηρετείτε με την πολιτική σας αυτή απόφαση ή μήπως εξυπηρετήσατε δικούς σκοπούς για τις επόμενες εκλογές, εξασφαλίζοντας μία "πριμοδότηση" από το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής; Πονηροί οι καιροί, πονηρά σκεφτόμαστε κι εμείς...  Καθώς οι Πομάκοι είναι Ελληνες και θα ήθελαν κάποια στιγμή να τους φερθούμε σαν Έλληνες, μήπως θα ήταν καλύτερα να ξεκινήσουμε να τους μαθαίνουμε Ελληνικά;  Και αν οι ίδιοι δεν θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες, τότε, ας πάνε εκεί που πιστεύουν ότι ανήκουν.  Γιατί μπερδεύουμε τόσο τις καταστάσεις; Και γιατί πρέπει να γενικεύεται μια εξειδικευμένη περίπτωση;

Κάποιοι θα πρέπει να δουν πόσο πρόχειρα είναι γραμμένο το όλο κείμενο, καθώς στις επόμενες σελίδες θα δείτε σκαναρισμένο, κακογραμμένο, και αποτυπωμένο στραβά, όλο το πρόγραμμα της γλώσσας - προγράμματος.  Σε ένα επίσημο έγγραφο όπως ένα ΦΕΚ. Βέβαια είναι το μόνο πρόχειρο και ακατάλληλο που υπάρχει στην Ελλάδα;

Ποιος με διαφυλάσσει εμένα ως γονιό ότι το παιδί μου δεν θα υποχρεωθεί να κάνει μια γλώσσα άσχετη και ακατάλληλη στο μέλλον;

Εδώ θα κλείσω με ένα ερώτημα.... γιατί δεν αγαπάτε την Ελλάδα μας εσείς οι Βουλευτές, Υπουργοί, που μπήκατε σε μια θέση ευθύνης, και μονίμως κάνετε τέτοια λάθη;  Γιατί για μια φορά, δεν μπορείτε να σκεφτείτε το καλό;  Γιατί θέλετε τόσο πολύ το κακό του διπλανού σας, της πατρίδας σας...  Έχετε την εντύπωση πως δεν θα σας πλησιάσει εσάς η καταστροφή;  Σας παρακαλώ, μην μας πληγώνετε άλλο....

Θέλω και πιστεύω, ότι η αφύπνιση έχει ξεκινήσει, και κάποια στιγμή, θα φτάσει και εκεί που πρέπει. Εσείς απλά σκεφτείτε ότι ...

Είναι χαμένη η μέρα που δεν γέλασες 




Συντάκτης: Μαρία Κάπα