Ανδρέας Πρέκας: Το Θεριό δίνει συνέντευξη στα Βλεφαρίσματα



Τα Βλεφαρίσματα σπάσαν τα δεσμά και βρήκαν στον παλιό μας συμμαθητή, Ανδρέα Πρέκα, για να ελευθερώσουν το "Θεριό"... Ένας νέος άνθρωπος με περίσσιο ταλέντο που πρόσφατα έχει βγάλει το νέο του τραγούδι σε στίχους Ντιάνας Τζοβόλου, μουσική Σταμάτη Μαρίνη και ενορχήστρωση Βαγγέλη Βασιλείου.



Βρήκαμε και μιλήσαμε με τον παλιό μας φίλο και του πήραμε μια συνέντευξη που θα συζητηθεί:




  • Καλησπέρα από τα Βλεφαρίσματα.  Καθόμαστε εδώ με τον Ανδρέα Πρέκα, που εδώ και περίπου 30 χρόνια τραγουδούσαμε μαζί στην χορωδία το Ρίτα - Ριτάκι. Συμμαθητές μαζί μεγαλώσαμε, αλλά ο Ανδρέας μεγάλωσε και έγινε ο τραγουδιστής που φαινόταν πάντα ότι θα γίνει…

Την καλησπέρα μου σε σένα και στους φίλους σου Μαρία, πες μου τι θέλεις να μάθεις για τον Ανδρέα;

  • Πρώτα απ’ όλα μίλησέ μου για εσένα…

Εγώ γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Παλαιό Φάληρο.  Με την μουσική ασχολούμαι από την τρυφερή ηλικία των 7 χρόνων.  Μάλιστα δεν θα ξεχάσω την στιγμή που οι γονείς μου έκαναν δώρο το πρώτο μου αρμόνιο!  Ήταν  ΗΤΑΝ η στιγμή  εκείνη που θα άλλαζε όλη η ζωή μου.   Ολοκληρώνοντας την στρατιωτική μου θητεία, εργάστηκα ως τυπογράφος σε μια μεγάλη εφημερίδα και στην συνέχεια απασχολούμαι στον Δημόσιο Τομέα. Παράλληλα χτίζω το μεγάλο όνειρο της ζωής μου, την πορεία μου στο τραγούδι.  Η πιο όμορφη μελωδία της καρδιάς μου είναι η δεκάχρονη κόρη μου. 

  • Πως μπήκε όμως το τραγούδι στη ζωή σου; 

Όπως σου είπα και πριν ασχολούμαι πολλά χρόνια με το τραγούδι.  Από τα  μαθητικά μας χρόνια ήμουν μέλος της σχολικής χορωδίας, ενώ στα 16 μου χρόνια , είχα την τιμή να συμμετέχω ως τενόρος στην μεικτή χορωδία του Π. Φαλήρου. Με την χορωδία πήραμε μέρος σε παγκόσμιους διαγωνισμούς, στην Ουαλία, Αυστρία, Ήταν πραγματικά μια συγκλονιστική εμπειρία.  Την δεκαετία του ’90 παρέα με κάτι φίλους είχαμε φτιάξει ένα συγκρότημα στο οποίο τραγουδούσα. Λίγο αργότερα, ξεκίνησα τα μαθήματα φωνητικής και πιάνου, στο ωδείο Αττικής στην Ν. Σμύρνη ενώ από το 2000 μέχρι σήμερα εμφανίζομαι σε διάφορες μικρές πίστες και Clubs..

  •  Ποιος ο στόχος σου για την Καλλιτεχνική σου διαδρομή;

 Στόχος μου για το άμεσο μέλλον, και δείχνει να μην είναι πολύ μακρυά, είναι η κυκλοφορία ενός maxi single,  Υπολογίζω γύρω στα 6-7 κομμάτια.  Σκοπός μου είναι να με γνωρίσει ακόμα καλύτερα ο κόσμος μέσα από τα δικά μου τραγούδια, βάζοντας και γω το δικό μου λιθαράκι στα καλλιτεχνικά δρώμενα του Ελληνικού Λαϊκού τραγουδιού. 

  •  Θεωρείς ότι οι συνθήκες σήμερα ευνοούν τα όνειρα των καλλιτεχνών;

Τα χρόνια που διανύουμε, δυστυχώς είναι πολύ δύσκολα για τον περισσότερο κόσμο.  Οι πιο πολλοί τομείς της ζωής μας έχουν επηρεαστεί από την κρίση.  Πόσο μάλλον τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα.  Λιγότερες ημέρες για τα ζωντανά προγράμματα και τα κέντρα διασκέδασης , λιγότερες ευκαιρίες απορρόφησης των τραγουδιστών.  Είναι μια δύσκολη μάχη, αλλά ο πραγματικός καλλιτέχνης δεν σταματά ποτέ. 

  •  Πιστεύεις ότι τα TALENT SHOWS όπως το The Voice, είναι σημείο αναφοράς για την άνοδο ενός καλλιτέχνη;

Τα TALENT SHOWS λειτουργούν ως μέσο προβολής.  Μέχρι ένα σημείο.  Γιατί από κει και πέρα για την εξέλιξη ενός καλλιτέχνη χρειάζονται και σωστές κινήσεις.  Η αδιάκοπη προσπάθεια, η επιμονή, καθώς και οι σωστές επαγγελματικές επιλογές.  Πολύ σημαντικό είναι και ο σεβασμός απέναντι στο κοινό σου.  Οπότε τα Talent Shows είναι καλά μεν αλλά με την προσωπική σου προσπάθεια ευοδώνουν. 

  •  Αυτό το διάστημα, έχεις κυκλοφορήσει την πρώτη επίσημη προσωπική παραγωγή σου, με τίτλο «ΘΕΡΙΟ» Προσωπικά το άκουσα και το απόλαυσα.  Εύχομαι και στους φίλους από τα Βλεφαρίσματα να το ακούσουν σύντομα.  Μίλησέ μας για αυτό το νέο εγχείρημα.

 Το «ΘΕΡΙΟ» είναι ένα δυνατό ζεϊμπέκικο.  Είναι δημιουργία τριών πολύ αξιόλογων και καταξιωμένων δημιουργών του χώρου.  Τους στίχους υπογράφει η  Ντιάνα Τζοβόλου, την μουσική ο  Σταμάτης Μαρίνης και την ενορχήστρωση ο Βαγγέλης Βασιλείου.  Διανέμεται από την 14 MUSIC,   Έχει ήδη ξεκινήσει να γίνεται γνωστό.  Μεταδίδεται ραδιοφωνικά από πολλούς σταθμούς στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα φιλοξενείται στο I-Tunes, Amazon, Spotify kai Google Store.  Είναι ένα τραγούδι που πραγματικά αγάπησα από την πρώτη στιγμή.  Με αντιπροσωπεύει απόλυτα ενώ με συγκίνησε βαθιά ο στίχος του.   Εύχομαι να το αγαπήσει εξίσου και ο κόσμος, που πραγματικά, μέρα με την ημέρα, το αγκαλιάζει όλο και περισσότερο.  Υπάρχει όμως και ένα άλλο τραγούδι στο ενεργητικό μου, άλλο ένα ζεϊμπέκικο που εγώ είχα μια συμμετοχή σε ένα cd το οποίο είχε τίτλο «Σε ρυθμούς λαίκούς», με 14 λαϊκά τραγούδια,. Το τραγούδι αυτό λεγόταν: «Δύο αλήθειες και ένα ψέμα» σε στίχους και μουσική της Μαρίας Μεροβολιωτάκη, και ενορχήστρωση του Άκη Μελή.  

  • Υπάρχουν κάποια σχέδια για το άμεσο μέλλον για το που θα εμφανίζεσαι;

Ήδη βρίσκομαι σε διαπραγματεύσεις με κάποια μαγαζιά και επιχειρηματίες για την νέα σεζόν, μετά τις γιορτές  πολύ σύντομα, θα έχουμε καταλήξει για το που θα εμφανίζομαι.  
  • Αν σου έλεγα να περιγράψεις τον Ανδρέα με 5 λέξεις κλειδιά, ποιες θα ήταν αυτές; 

Είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε αυτοκριτική αλλά  θα σου πω.  Θα έλεγα πως είμαι πολύ δυναμικός, από την άλλη πολύ ευαίσθητος, επίσης εργασιομανής, ευρηματικός αλλά και λάτρης της αλήθειας.
  •  Ποιο θεωρείς το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό προτέρημα και ποιο το ελάττωμά σου;

 Το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό προτέρημα, θεωρώ ότι είναι ο έρωτας που έχω με το τραγούδι, και αυτό που μου δίνει δύναμη να συνεχίσω όσες αντιξοότητες  και δυσκολίες να παρουσιαστούν.  Ως ελάττωμα του εαυτού μου θα έλεγα ότι είναι η ευαισθησία μου, μια από τις λέξεις κλειδιά που σου είπα πριν. Αυτή η ευαισθησία με κάνει να πληγώνομαι βαθιά, άσχετα αν προσπαθώ να μην το δείχνω. .

  •  Ποια η μεγαλύτερη ευχή σου για το 2017 που έρχεται;

 Θα πω και γω μια ευχή που μακάρι να βγει αληθινή.  Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου υγεία, αγάπη και ευημερία, σε όλον τον κόσμο, ειρήνη.  Όλοι οι άνθρωποι να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα και ποτέ  να μην πτοούνται από τα δυσκολίες που τυχόν εμφανίζονται μπροστά τους.  Και πάνω από όλα να μην σταματάνε ποτέ να χαμογελάνε.  Γιατί το χαμόγελο είναι  ανεξάντλητη δύναμη ψυχής.  


  • Για κλείσιμο θέλω να τραγουδήσεις Ακαπέλα το «θεριό», για τους φίλους στα Βλεφαρίσματα!





Επιλογή μου από παιδί,
μ'αλήθειες να μιλάω,
κι έδινα απόσταγμα ψυχής
Σ'αυτούς που αγαπάω

Μα τα εσώψυχα φωλιά
που δεν καταπατιέται
και των εχθρών η χαρακιά
ποτέ δεν συγχωριέται

Ψυχή, ανήμερο θεριό, που μένει σε ένα σώμα
Μια βόλτα έρχεται στην γη, για να πατήσει χώμα 
Βουνά γκρεμίζει το θεριό, όταν τ'αποφασίσει
Και σαν θα φύγει στα ψηλά, ναούς εκεί θα κτίσει.

Μού' πε τ'αδέλφι μου παλιά
δυό λόγια μετρημένα
Αυτά που πάντα θα κρατώ
βαθιά μου ριζωμένα

Πως στα λημέρια τα ψηλά
Στ'απάτητα γεννιόνται
της Γερακίνας τα παιδιά
και στα ψηλά κοιμόνται



Οι πολύ καλοί στίχοι μαζί με την φωνή του Ανδρέα θα σας ταξιδέψουν σε μια θάλασσα συναισθημάτων.

Απολαύστε τον





Είναι χαμένη η μέρα που δεν γέλασες